Českobudějovicko Českokrumlovsko Jindřichohradecko Karlovarsko Písecko Prachaticko Praha-město Strakonicko Táborsko

► Galerie [Foto: Archív]

Koh-i-noor buduje v Moskvě a okolí síť firemních prodejen

ČESKÉ BUDĚJOVICE - 17.01.2019 20:32 - Aktualizováno: 17.01.2019 20:33


Obchodní centra v Moskvě a Moskevské oblasti ožívají slavnou českou značkou Koh-i-noor. Ve spolupráci s ruským obchodním partnerem společnost Koh-i-noor Hardtmuth již otevřela 32 prodejen, z nichž 15 je ryze firemních. Nabízejí kompletní sortiment této prémiové světové značky. Ten zahrnuje 3500 položek školních a kancelářských potřeb. Ostatní prodejny pod místní značkou Karandaš zahrnují téměř stejnou šíři sortimentu českobudějovické firmy.

"Trh na naši přítomnost reaguje velmi pozitivně. Ve srovnání s rokem 2017 se loni obrat v těchto firemních prodejnách zdvojnásobil a rozšířil se i nabízený sortiment Jde o nové specializované formáty tzv. concept stores, v nichž dominují produkty značky Koh-i-noor cílené na kreativní a výtvarnou činnost či dárkové předměty," vysvětluje Jana Korčáková, ředitelka exportu Koh-i-noor Hardtmuth.

Firma v Rusku těží z velké popularity své značky, která podle průzkumů předčí i některé západoevropské. Nejprodávanějšími výrobky jsou umělecké akvarelové pastelky Mondeluz, pryže, soupravy gradačních grafitových tužek 1696 a klasické grafitové tužky řady 1500.
"Rusko stále patří mezi naše významné trhy, i když po zavedení evropských sankcí prodeje v posledních letech stagnovaly. Oživit je má právě nová obchodní strategie," dodala ředitelka exportu.

Na velká nákupní centra firma vsadila i v Praze, kde vkročila do "organizovaného trhu", když loni její dceřiná společnost Koh-i-noor Hardtmuth Trade převzala Papírnictví AKM, působící v devíti prémiových obchodních domech. Na to v Česku navázala expanze do dalších vybraných center.

Podle Korčákové se vývoz musí také vyrovnat se stále tvrdšími požadavky národních ekonomik. Jde například o přesné plnění kritérií o značení výrobků na obalech, specifika vývozních dokumentů, certifikáty či povinnost uvádět ceny na mnoho desetinných míst. "Zdánlivě jde o maličkosti, ale bez nich na trh dané země nevstoupíme," dodává ředitelka. Tyto požadavky přicházejí hlavně z rusky mluvících zemí a států Jižní Ameriky i Afriky.

Společnost Koh-i-noor Hardtmuth, která si loni připomněla 170 let od přesídlení firmy z Vídně do Českých Budějovic, je nejznámější součástí holdingu Koh-i-noor. Své produkty vyváží do 80 zemí, mezi něž letos přibyla Malta. V 73 státech je ochranná známka Koh-i-noor chráněna.

arm



Související zprávy

Koh-i-noor buduje v Moskvě a okolí síť firemních prodejen

17.01.2019 20:33

Vznikla Česká jaderná asociace. Chce hájit jadernou energetiku

30.06.2018 09:00

Jihočeský kraj zná své podnikatelské šampióny

06.10.2017 14:52

Malše Roudné výrazně šetří na provozu energeticky úsporného E.ON Stadionu

11.08.2015 13:00

Do vývoje ventilátorů dává ZVVZ GROUP miliony

12.02.2015 09:59

Českobudějovická teplárna se objevila ve výroční zprávě BIS

28.11.2013 15:14

Novou trasu metra odvětrají ventilátory ZVVZ MACHINERY

13.11.2013 15:12

Českobudějovická teplárna: na ekologii klademe velký důraz

11.10.2013 19:09

Nový horkovod v Českých Budějovicích už překonal řeku Vltavu

07.10.2013 12:57

V Českých Budějovicích začíná nová topná sezona

13.09.2013 14:44