Českobudějovicko Českokrumlovsko Jindřichohradecko Písecko Prachaticko Strakonicko Táborsko

ČEZ Cyklotrans: Největší zájem byl letos o Kvildu

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Dnes 19:36


Poslední zářijový víkend skončila jubilejní patnáctá sezóna dopravního systému ČEZ Cyklotrans. Autobusy s cyklovozíky již tradičně vyjížděly od června na pravidelné víkendové trasy. Ať už vyrazili turisté pěšky, nebo na jízdním kole, dostali se díky cyklobusům spolehlivě do výjimečných jihočeských destinací. Mohli tak opět pohodlně cestovat bez závislosti na automobilu.

Kvilda, Novohradsko, Třeboňsko, Česká Kanada, Orlík, Lipensko, Gmünd. To jsou jen některé z destinací, kam se díky cyklobusům ČEZ Cyklotrans mohou turisté vypravit. Jihočeský kraj spolu s generálním partnerem ČEZ a hlavním dopravcem GW BUS již popatnácté vyšel vstříc jedné z nejvýznamnějších skupin návštěvníků jižních Čech - cykloturistům. Čísla dokazují, že se to vyplatilo.

Od 10. června na čtyřech a o letních prázdninách na sedmi speciálně vybraných autobusových linkách jezdily autobusy se speciálními cyklovleky až do 23. září. Najely 57 556 kilometrů a přepravily téměř 18 000 turistů, z toho 3,5 tisíce cyklistů.

"Ve srovnání s loňským rokem 2016, který byl velmi úspěšný (v roce 2016 bylo přepraveno 3900 kol, 19 000 cestujících a ujeto téměř 60 000 km), bylo přepraveno o něco méně cestujících. To způsobilo ukončení obsluhy úseku Slavonice - Jemnice - Vranov nad Dyjí - Lukov - Znojmo od 3. září na pravidelné zelené lince. Spoje linky zůstaly pouze na trase České Budějovice - Třeboň - Jindřichův Hradec - Slavonice. K tomuto kroku jsme přistoupili na základě nepřiděleného příspěvku od Jihomoravského kraje pro rok 2017 a v předchozích letech i pro rok 2015," vysvětluje generální ředitel GW BUS a.s. Robert Krigar.

Cyklobusy nevyužívají jen cyklisté, ale i pěší turisté, kteří se ráno dopraví na místo jejich výletu a večer se opět díky speciální lince vrátí domů. "Nejvíce cestujících jezdilo na Kvildu a v letošním roce stoupl zájem o 10% cestujících," říká předseda představenstva GW BUS a.s. Milan Mrkvička.

Rozsáhlý projekt je založen na podpoře společnosti ČEZ, která jej ročně dotuje dvěma miliony korun. "Bez podpory ze strany ČEZu by byl takto rozsáhlý projekt realizovatelný jen velmi obtížně. Díky finanční podpoře je jízdné za kolo víceméně symbolické a služba je tak dostupná naprosto všem," upřesňuje finanční stránku Robert Krigar.

"Jde o kombinaci podpory cestovního ruchu, životního prostředí i bezpečnosti. Cyklisté se na výjimečná místa dostanou bez toho, aniž by museli jezdit po hlavních silnicích a zároveň mohou nechat doma auto. Tedy hned několik oblastí, které v souladu s naší dohodou s krajem systémově podporujeme," zhodnotil význam unikátního systému Petr Šuleř ze Skupiny ČEZ.

arm