ČESKÉ BUDĚJOVICE - 15.10.2016 07:32
Téměř 24 tisíc turistů letos využilo jedinečného dopravního systému na jihu Čech a Moravy ČEZ Cyklotrans. Autobusy přepravující také jízdní kola už čtrnáctou sezónu opět pravidelně vyjížděly od června do září na své víkendové trasy. Ať už vyrazili turisté pěšky, nebo na jízdním kole, přiblížily je cyklobusy spolehlivě k výjimečným jihočeským a jihomoravským destinacím. Turisté tak mohli pohodlně cestovat bez závislosti na automobilu.
Kvilda, Novohradské hory, Třeboňsko, Česká Kanada, Orlík, Gmünd, ale také Vranov nad Dyjí nebo Znojmo. To jsou jen některé z cílových zastávek Cyklotransu. Kraj spolu s generálním partnerem ČEZ a hlavním dopravcem GW BUS vyšel vstříc jedné z nejvýznamnějších skupin návštěvníků jižních Čech - cykloturistům. Čísla dokazují, že se jim to vyplatilo.
Od 11. června na čtyřech a o letních prázdninách na sedmi speciálně vybraných autobusových linkách jezdily autobusy se speciálními cyklovleky až do 24. září. Najely 57 556 kilometrů a přepravily bezmála 24 tisíc turistů, z toho čtyři tisíce cyklistů. Podle provozovatelů patřila letošní, již čtrnáctá, sezóna k těm úspěšnějším. "Ve srovnání s loňským rokem 2015 byl přepraven stejný počet cestujících. Nejvíce cestujících využilo Vltavskou linku a v letošním roce stoupl zájem o žlutou linku na Orlík," říká člen představenstva GW BUS a.s. Robert Krigar.
"Jižní Čechy jsou optimální kraj pro cyklisty. Máme nejlepší síť cyklostezek a obrovské množství úchvatných míst. Ale objet je všechny například jen za týden by bylo nemožné. Proto se nám ve spolupráci s partnery podařilo zajistit dopravní síť, která jich řadu spojuje," upřesňuje význam systému ČEZ Cyklotrans předseda představenstva GW BUS a.s. Milan Mrkvička.
Cyklobusy nevyužívají jen cyklisté, ale i pěší turisté, kteří se ráno dopraví na místo jejich výletu a večer se opět díky speciální lince vrátí domů. Rozsáhlý projekt je založen na podpoře společnosti ČEZ, která jej ročně dotuje dvěma miliony korun.
"Bez podpory ze strany ČEZu by byl takto rozsáhlý projekt realizovatelný jen velmi obtížně. Díky finanční podpoře je jízdné za kolo víceméně symbolické a služba je tak dostupná naprosto všem," upřesňuje finanční stránku Robert Krigar.
"Jde o kombinaci podpory cestovního ruchu, životního prostředí i bezpečnosti. Cyklisté se na výjimečná místa dostanou bez toho, aniž by museli jezdit po hlavních silnicích a zároveň mohou nechat doma auto. Tedy hned několik oblastí, které v souladu s naší dohodou s krajem systémově podporujeme," zhodnotil význam unikátního systému Petr Šuleř ze Skupiny ČEZ.
Dalšími partnery DS ČEZ Cyklotrans jsou Jihočeský a Jihomoravský kraj.
arm