ČESKÉ BUDĚJOVICE - 13.01.2024 16:14
Před několika dny oznámil fotbalový klub Dynamo České Budějovice uzavření dohody o strategickém partnerství s britskou společností FOOTIFY. Na svém webu zveřejnilo Dynamo první rozhovor se zástupcem této společnosti Lusolou Adewumim, který jsme z webu převzali.
Prozraďte fanouškům na úvod něco více o vás a o společnosti FOOTIFY.
„FOOTIFY je SPV společnost* zřízená za účelem komerčního navýšení finančních podmínek sportovních aktiv. Identifikujeme potenciální oblasti zlepšení, generování výnosů, investic a rozvoje hodnoty značek a poté všechny zúčastněné strany, tedy sportovní kluby, investory a sponzory, sladíme v rámci dohodnuté strategie.
Jmenuji se Lusola Adewumi a přibližně patnáct let působím v oblasti manažerského poradenství. To zahrnuje oblasti sportovního marketingu, sponzorství, sportů, digitálních technologií, komunikace, produktového managementu a řízení lidí. Abych byl konkrétnější, můj tým a já máme velké množství různorodých zkušeností ze světa fotbalu. Pracovali jsme na úspěšných projektech, kterými jsou například olympijské hry v Londýně (2012), sponzorování Evropské ligy a Liverpoolu, sponzorství a aktivace s kluby anglické Premier League, jako jsou Arsenal (2016) nebo Chelsea (2017). Dále jsme také pracovali na projektech spojených s Barcelonou (2016), Ligou mistrů UEFA (2019) nebo QPR (2021). Také jsme pracovali na zprostředkování vzestupu klubů, managementu sportovců, jejich mentoringu, kariérních přechodech a na sportovních datech a vědě.“
(*SPV společnost, neboli společnost zvláštního určení, je v kontextu obchodních organizací společnost, která je účelově založena a určena k provedení jednoho konkrétního projektu - pozn. red.)
Co mohou fanoušci Dynama od tohoto partnerství očekávat v krátkodobém a v dlouhodobém horizontu?
„V případě Dynama České Budějovice máme mandát spolupracovat s vedením na získávání investičních prostředků pro klub a budeme se snažit aktivovat dosud neprozkoumané zdroje příjmů s využitím osvědčených celosvětových postupů. Bez přezkoumání současného způsobu práce a bez následného implementování vylepšení by však jakékoliv úsilí v tomto ohledu bylo zbytečné. Společně potřebujeme klub stabilizovat v rámci provozu, obchodu, ve financích a ve sportovním snažení tam, kde to bude nutné. V krátkodobém horizontu bychom se chtěli dostat zpět do úspěšného období, poté také k růstu hodnoty značky, pozvednutí sportovních výsledků a obecně pozvednutí Dynama jako celku. Svět, a to nejen ten fotbalový, se mění a mění se velmi rychle, je zde tedy potřeba udělat hodně práce.“
Jakého pokroku se zatím povedlo v souvislosti s Dynamem dosáhnout?
„Jednání stále pokračují. Komunikujeme s investory, sponzory a dalšími zúčastněnými stranami, a to na lokální, regionální i mezinárodní úrovni."
arm