ČESKÉ BUDĚJOVICE - 24.07.2014 11:17 - Aktualizováno: 24.07.2014 11:18
Zlepšování kvality péče a poskytovaných služeb ze strany Nemocnice České Budějovice, a. s. - sledování tohoto cíle je jedním z hlavních úkolů manažera spokojenosti pacientů a zaměstnanců - pozice, kterou nemocnice zřídila před necelým půlrokem.
Spokojený pacient a zaměstnanec je zájmem každého kvalitního zdravotnického zařízení. Nemocnice České Budějovice z tohoto důvodu pravidelně sleduje, jak se práce zaměstnanců potkává s očekáváním pacientů a zároveň získává od zaměstnanců zpětnou vazbu. "Kvalita a bezpečnost jsou pro nás prioritou. Chceme však také vědět, co naši pacienti případně postrádají v komunikaci s personálem, co jim schází v čekárně, ordinaci a během hospitalizace. A následně tyto informace využít při dalším zlepšování poskytované péče. Tuto oboustrannou zpětnou vazbu koordinuje právě manažerka spokojenosti pacientů a zaměstnanců," vysvětluje místopředseda představenstva nemocnice Martin Bláha.
K získání poznatků slouží kromě přímého kontaktu s pacienty také dotazníky spokojenosti. "Ty dosavadní vylepšujeme, snažíme se vhodně formulovanými otázkami pacientovi co nejvíce přiblížit. Rozšíříme je i pro dětské pacienty a rodičky. Účelně pozměníme také sběrná místa těchto anketních dotazníků," říká manažerka spokojenosti pacientům a zaměstnanců Iva Nováková, která bude komunikovat s pacienty i přímo v terénu. Poznatky následně předá na jednotlivá oddělení, s nimiž je pravidelně v kontaktu. "Budou-li spokojeni pacienti, budou spokojeni i zaměstnanci a naopak," dodává.
S dobrými nápady přichází i samotná oddělení. Ujal se například nápad ještě více přiblížit hospitalizované dětské pacienty domácímu prostředí. "Na dětském oddělení chceme používat pyžama s různými barevnými motivy. Zdejší lékaři navíc sami požádali, aby jejich oblečení nebylo úplně identické s tradiční uniformou zdravotního pracovníka, ale aby působilo civilnějším dojmem. To vše napomáhá lepší komunikaci malého pacienta s ošetřujícím personálem," uvádí manažerka s tím, že se už také podařilo zajistit pro dětské pacienty drobné dárkové předměty.
Oddělení následné péče zase zútulní prostředí pro seniory. Řeší se standardy na pokojích tak, aby v nich bylo vše, co pacient bezprostředně potřebuje. Plánuje se ale také například barevná výmalba v rámci celé nemocnice.
Zlepšením komfortu pro pacienty, návštěvníky a také zaměstnance bude "zdravé" bistro. Po rekonstrukci dřívějšího bufetu bude ještě letos na podzim poskytovat širokou nabídku lehkých pokrmů včetně čerstvých zeleninových salátů a zdravého pečiva. "Součástí bude i venkovní terasa a odpočinková zóna s čítárnou, kde nabídneme kultivovanou variantu trávení času mimo čekárny například lidem, kteří doprovází své rodinné příslušníky na déletrvající ambulantní vyšetření," přibližujeme tento záměr Nováková.
Díky komunikaci manažerky spokojenosti se v nemocnici už například rozšířila stanoviště automatů na kávu nebo přibyly vodní ochlazovače, nabízející zdarma kvalitní vodu z nemocničního vrtu. Před úplným dokončením je bezplatné internetové pokrytí všech oddělení nemocnice prostřednictvím wifi a připravuje se mimo jiné zdokonalení navigačního systému pro lepší orientaci v rozsáhlém nemocničním areálu.
arm