ČESKÉ BUDĚJOVICE - 07.09.2010 12:26
Budweiser Budvar byl v prvním pololetí 2010 nejprodávanější značkou importovaného piva v německých maloobchodních prodejnách a zároveň nejdražší českou značkou na německém trhu. Informoval o tom dnes samotný pivovar s odkazem na průzkum agentury Nielsen. Německo je pro českobudějovický podnik nejdůležitějším odbytištěm ležáku Budweiser Budvar. V roce 2009 tam soplečnost prodala přes 200.000 hektolitrů piva, tedy o 9 procent více než v roce 2008.
Podle tiskové zprávy se Budweiser Budvar podílel na celkovém prodeji importovaných piv v Německu v prvním pololetí celkem 13 procenty, což znamená meziroční posílení o více než jedno procento.
"V Německu máme mimořádně věrné zákazníky, kteří naši značku považují za prémiovou, důvěryhodnou a s vynikající image. Jsou tedy ochotni zaplatit za požitek z našeho piva i v nejisté době doznívající recese vyšší cenu, která odpovídá jeho kvalitě," komentovala výsledky prodejní manažerka Budějovického Budvaru pro Německo Dominika Kovaříková. Podle ní půllitrová láhev Budweiser Budvar v německém maloobchodě stojí v průměru 80 eurocentů, zatímco běžné pivo německé provenience se dá koupit za cenu kolem 40 eurocentů.
Prodej v Německu zajišťuje dceřiná společnost Budweiser Budvar Importgesellschaft mbH se sídlem v Erfurtu, které se v posledních letech velmi daří. V roce 2009 prodala ležáku Budweiser Budvar v Německu 204.755 hektolitrů, to jemeziročně o 9,3 procenta více. Celková spotřeba piva v Německu přitom podle německého svazu pivovarů loni poklesla o 3 procenta. "V Německu klesá spotřeba piva dlouhodobě – v roce 1990 vypili Němci 142 litrů piva na hlavu ročně, loni jen asi 106 litrů. Abychom naše výsledky udrželi i v budoucnu, čeká nás velmi tvrdá práce. Konkurence v Německu je obrovská a také zatím nevíme, zda ekonomické oživení bude trvalé," připoměla Kovaříková.
das