ČESKÉ BUDĚJOVICE - 06.03.2009 08:52
Řidiči v Jižních Čechách a na Moravě se mohou těšit na výrazné zlepšení hlavního tahu z Českých Budějovic přes Telč a Třebíč do Brna. Silnice I/23 projde komplexní rekonstrukcí a revitalizací. Podle senátora Vítězslava Jonáše (ODS) se na tom shodli se na tom představitelé řady dotčených obcí s ministrem dopravy Petrem Bendlem. Středeční jednání v Praze inicioval právě Jonáš společně s občanským sdružením Metropolis. Zúčastnili se ho rovněž ministr kultury Václav Jehlička, hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek a starostové Telče, Třebíče a Rosic.
"Silnice I/23 představuje důležitou spojnici aglomerací Brna, Českých Budějovic a jižní Vysočiny, dále záložní komunikací dálnice D1 i podstatnou část propojení JE Dukovany a JE Temelín, v neposlední řadě též intenzivně využívanou turistickou trasou. Je to velmi důležité, závažné a trošku možná i opomíjené téma, samozřejmě z finančních důvodů. Tímto jednáním jsem chtěl společně s ostatními především upozornit na problém, zviditelnit ho, urychlit možné řešení, objevit cesty pro získání financí,“ uvedl senátor Jonáš.
Účastníci se podle něj dohodli, že si navzájem vymění své názory tak, aby mohli co nejdříve podepsat společné Memorandum. To bude deklarovat společný zájem zajistit všemi dostupnými prostředky komplexní revitalizaci silnice I/23 v úseku MÚK Kývalka až na hranice Jihočeského kraje. Součástí bude dohoda všech zúčastněných stran na aktivní spolupráci a koordinaci společného postupu při zajištění rekonstrukcí a investiční výstavby na komunikaci.
Podle Jonáše by spolupráce měla vyústit v kvalitní dvouproudou silnici. Ta by vznikla rekonstrukcí a rozšířením silničního tělesa ve stávající trase, popřípadě výstavbou nových obchvatů obcí či přeložek. "Nová komunikace bude více vyhovovat potřebám regionu, bude šetrnější k životnímu prostředí a bude splňovat požadavky na kvalitní a bezpečnou dopravní trasu pro obyvatele regionů i návštěvníky, podnikatele a státní organizace,“ slibuje senátor Jonáš.
K realizaci projektu navrhují zúčastněné strany využít fondy EU a státní zdroje ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
das