ČESKÉ BUDĚJOVICE - 09.12.2008 14:17
Lannova třída spojující českobudějovické vlakové nádraží s centrem je nejvytíženější pěší trasou jihočeské metropole. Denně jí projde téměř 20.000 lidí. Druhou v pořadí je Kanovnická ulice s více než 11.000 chodci za den. Za nimi potom následují Krajinská, Matice školské, Dvořákova, Husova a další. Vyplynulo to z podkladových materiálů Integrovaného plánu organizace dopravy (IPOD), který pro radnici vytváří společnost Mott MacDonald.
"Pokud můžeme shrnout naměřené výsledky do jedné věty, pěší doprava je nejvíce populární na spojnici nádraží s centrem města, v oblasti historického jádra a navazujícího Pražského předměstí," informovala o výsledcích měření mluvčí radnice Jitka Welzlová.
Podle ní zařadil magistrát nejdůležitější a nejoblíbenější pěší trasy do takzvané "prestižní kategorie“, kde chodec hraje hlavní roli. "Tomu odpovídá zvolený dopravní režim (nejčastěji pěší zóna), atraktivita prostředí (dostatek laviček, osvětlení, zeleně), bohaté spektrum využití od docházky přes nákupy a společenská setkání až po relaxaci. Ulicemi, které se jeví jako vhodné, aby poskytly maximální komfort pro chůzi jsou Lannova, Dvořákova, Kanovnická, U Černé věže, Krajinská, Dr. Stejskala a samotné náměstí Přemysla Otakara II.," vysvětlila mluvčí.
Analýza v oblasti bezpečnosti dopravy ale také odhalila nehodové lokality, kde jsou chodci ohroženi. Těmi jsou především zatížené městské třídy, jako například Husova, Na Sadech, Mánesova a Nádražní, nebo exponované křižovatky Mánesovy s Lidickou či Strakonické s Průběžnou. Podle Welzlové budou vybrané lokality podrobeny bezpečnostní inspekci, která přinese návrhy na zvýšení bezpečnosti provozu.
Relativně dobrého hodnocení dosáhly pěší trasy v úrovni bezbariérovosti. "V první i druhé nejvyšší kategorii je kolem 80 procent délky tras dostupných bez pomoci," dodala mluvčí.
das