ČESKÉ BUDĚJOVICE - 15.07.2008 13:25
Budějovický Budvar prodal v prvním poletí letošního roku 639.190 hektolitrů piva, což je o 4,7 procenta více než ve stejném období roku 2007. Nejvíce se na tomto nárůstu podílel prodej v ČR, který meziročně stoupl o 8,3 procenta, zatímco export za první pololetí vzrost "jen" o 0,6 procenta. Regionální noviny o tom informoval Tomáš Buzek z agentury Weber Shandwick, která pivovar mediálně zastupuje.
„(Výsledky) nejen že potvrzují růstový trend našeho pivovaru, který trvá již několik let, ale zároveň jsou pro nás i důkazem oblíbenosti našich značek v tuzemsku i zahraničí,“ komentoval výsledky Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
V loňském roce překonal pivovar hranici výstavu půl miliónu hektolitrů počátkem června, letos to bylo již v květnu. ze statistik vyplývá, že se za letošní první pololetí prodalo o 6 procent více lahvového piva a o 4 procenta více sudového piva než za prvních šest měsíců roku 2007. Ostatní prodeje tvoří tankové pivo v cisternách, plechovky a party soudky.
Největší podíl na prodeji Budějovického Budvaru má světlý ležák Budweiser Budvar - asi 54 procent. Zhruba 41 procent potom podle Chrta tvořilo výčepní pivo značek Budějovický Budvar a Pardál, zbytek tmavý ležák, nealkoholické pivo a speciální pivo Bud Super Strong.
Velmi významného meziročního nárůstu prodeje dosáhl Budějovický Budvar především v tuzemsku, naopak export vzrostl oproti prvnímu pololetí roku 2007 "jen" o 0,6 procenta. Podle Chrta je to tím, že v prvním pololetí roku 2007 pivovar zaznamenal extrémní nárůst exportu o 11,29 procenta a letošní čísla jsou tak relativně nízká, ale celkově pozitivní. "Překonání loňského rekordního růstu je pro nás pozitivní zprávou. Jediné co nás v souvislosti s exportem trápí, je příliš silný kurz koruny," vysvětlil Chrt s tím, že posilování domácí měny již letos Budvar připravilo o více než 73 milióny korun na tržbách z exportu.
das