ČESKÉ BUDĚJOVICE - 03.07.2008 12:51
Národní podnik Budějovický Budvar získal po deseti letech v Hong Kongu registrace dvou ochranných známek "Budějovický Budvar“. Proces registrace trval tak dlouho kvůli námitkám americké společnosti Ahneuser-Busch, která argumentovala možností záměny známek s vlastními známkami Bud a Budweiser. Hongkongský známkový úřad nevydal od roku 1997, kdy spor začal, ve věci žádné rozhodnutí. Zlom nastal až v letošním roce, kdy Anheuser Bush vzal své námitky zpět.
"S největší pravděpodobností dospěli k závěru, že svými argumenty nepřesvědčí úřad o možné zaměnitelnosti našich ochranných známek se známkami našeho konkurenta. Roli v tom určitě hrál i fakt, že během posledních několika let padla pro nás pozitivní rozhodnutí o nezaměnitelnosti těchto ochranných známek v Číně, Korei, Taiwanu a dalších 6 zemích,“ uvedla právnička Budějovického Budvaru Helena Lejtnarová. Podle ní známky přinesou Budějovickému Budvaru i jeho importérovi na území Hong-Kongu právní jistotu a mělo by se projevit nárůstem exportu piva do této exotické destinace.
Budvar do Hong Kongu vyváží pivo již od devadesátých let 20. století. "Budvar je jediné české pivo, které si mohou zákazníci v Hong Kongu vychutnat i čepované,“ chlubí se Tomáš Bártů, exportní manažer Budějovického Budvaru pro Asii. Podle něj je čepovaný Budvar k dispozici v řadě vyhlášených restaurací ve všech čtvrtích Hong Kongu. Například v nepálské restauraci Bhatti Bar je čepovaný Budějovický Budvar nejdražším nabízeným pivem.
Trh v Hong Kongu je poald Bártů velmi specifický v tom, že přes 80 procent spotřebovaného piva tam tvoří importy ze zahraničí. Přestože spotřeba na hlavu je tam relativně malá (22 litrů na hlavu a rok), segment importovaných piv by měl v příštích letech dále růst. V roce 2012 by importovaná piva měla mít tržní podíl až 94 procent. "Očekáváme, že náš export do této lokace se výrazně zvýší,“ dodal Bártů.
das