Vlaky z Prahy na jih Čech podstatně zrychlí

- 12.10.2022 19:10


Jízdní řád 2023 bude ve znamení postupného návratu ke kratším cestovním časům na koridorech, kde byly dokončeny rozsáhlé investice. Rekordně krátké jízdní doby budou zavedeny díky dokončeným přeložkám na 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. České dráhy ve spolupráci se svými zahraničními partnery nabídnou nové spojení z Prahy do Vídně přes Tábor a z Prahy do Curychu přes Drážďany a Basilej. Více spojů zamíří také do Žiliny, rozšíří se přímé spojení Prahy a Krakova a na severu bude novou cílovou stanicí německé přístavní město Rostock.

„V jízdním řádu 2023 budeme pokračovat ve vylepšování naší nabídky v dálkové a v mezistátní dopravě, kterou chceme oslovit další zákazníky a nabídnout jim ekologickou alternativu k cestování auty nebo autobusy. Místo stání v kolonách, hledání volných míst na parkování a věnování se řízení auta je tu alternativa v podobě moderních vlaků, ve kterých lze za jízdy pracovat na laptopu, surfovat na internetu, sledovat filmy nebo si prostě jen číst a k tomu popíjet kávu,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. V souvislosti s jízdním řádem 2023 dodává: „Nejlepší zprávu mám pro zákazníky, kteří cestují mezi Prahou a Jihočeským krajem. Díky otevření dvou přeložek na 4. koridoru se tam podstatně zkracují jízdní doby. Vlak tam už nebude ‚Popelkou‘, ale skutečným řešením dopravy na jednání, do práce nebo za zábavou.“

Rekordně rychle na jih Čech a nový spoj přes Tábor do Vídně

Spoje EuroCity / InterCity zvládnou trasu Praha – České Budějovice za 1 hod. 40 minut a z Prahy do Tábora za 59 minut. Opačným směrem budou o 2 minuty pomalejší. Zkrátí se také cesta mezi Prahou a Dunajským koridorem do Lince ze současných 4 hod. 17 minut na 3 hod. 45 minut. V Linci jsou přestupní vazby na vlaky do Salcburku, Innsbrucku, Curychu, Villachu a do dalších míst jižní a západní Evropy.

„Zkrácení cestovních časů na 4. koridoru otevírá nové možnosti pro rozvoj turistiky na jihu Čech, ale také nabízí nové příležitosti pro Jihočechy, kterým se vylepší podmínky pro pravidelné dojíždění do zaměstnání nebo za studiem v hlavním městě,“ doplňuje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah.

Na trati Praha – České Budějovice / České Velenice pojedou kratší dobu také rychlíky, které oproti vlakům EC/IC zastavují navíc v dalších 7 stanicích. Cestu mezi Prahou a jihočeskou metropolí zvládnou za 2 hod. 5 minut, tedy o 16 minut rychleji než v současném jízdním řádu.

arm



Související zprávy

Táborští strojvedoucí se už školí na nové vlaky, do provozu mají vyrazit v létě

23.04.2024 17:34

V jízdním řádu 2024 nasadí ČD v Jihočeském kraji nové regionální vlaky a rozšíří nabídku spojení

07.12.2023 11:21

V sobotu bude Tábor patřit páře, návštěvníci uvidí i řadu dalších historických železničních vozidel

18.10.2023 20:26

Vlak na Strakonicku najel do čtyř mužů, kteří na trati pracovali. Dva zemřeli

03.10.2023 18:10

Po stopách nejstarší železnice na kontinentu až pod Čertovu stěnu a lipenskou vodní nádrž

25.08.2023 16:56

RegioPantery na Vysočině jsou kompletní

06.08.2023 11:44

Pozor, železniční přejezd v Měšické ulici v Táboře bude uzavřen

07.07.2023 18:21

Na Písecku jely vlaky proti sobě, zastavily 52 metrů od sebe

28.03.2023 20:45

Provoz na trati Tábor-Bechyně byl obnoven

26.02.2023 08:37

Drážní úřad odebral JHMD licenci k provozování drážní dopravy

31.01.2023 19:17