- 08.08.2013 13:31 - Aktualizováno: 08.08.2013 13:32
Budějovický Budvar zvýšil za prvních sedm měsíců letošního roku celkový prodej piva meziročně o 10%. Velmi úspěšný byl export, který vzrostl o 15%. V tuzemsku, kde letos působila řada faktorů nepříznivých pro celý pivovarský průmysl, dosáhl pivovar nárůst objemu prodeje o 5%. Prodej vlajkového produktu - světlého ležáku značky Budweiser Budvar - se meziročně zvýšil o 8%. Prodej piva v plechovkách se zvýšil téměř na dvojnásobek a dobře se vyvíjel i prodej letošních novinek v sortimentu - nefiltrovaného kvasnicového piva Budweiser Budvar Cvikl a míchaného nápoje z piva PardálOVO bezové. Prodej cideru značky Somersby vzrostl meziročně dvojnásobně.
Nárůst prodeje Budějovického Budvaru letos táhl především export, který se zvýšil o 15%. I přes nepříznivé klimatické podmínky na většině hlavních evropských trhů dosáhl Budějovický Budvar nárůstu u řady velkých exportních trhů díky rozšíření distribuce a intenzifikaci obchodu. V tuzemsku byl celý pivovarský průmysl pod tlakem řady negativních faktorů.
"Ekonomická nejistota a s ní spojená neochota spotřebitelů utrácet za zbytné položky rodinných rozpočtů, velmi dlouhá zima, chladné jaro i červnové povodně obecně snižovaly tuzemskou poptávku po pivu. Přesto se nám podařilo navýšit prodej v České republice o pět procent," říká Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
I v těchto dnech pracuje pivovar na plný výkon ve třísměnném provozu a k uspokojení objednávek musí zaměstnanci nastupovat v mimořádných víkendových směnách.
arm