ČESKÉ BUDĚJOVICE - 11.09.2010 13:53 - Aktualizováno: 11.09.2010 13:54
Výstavba dálnice D3 na jih Čech je jednoznačnou prioritou ministerstva dopravy. Uvedl to na pátečním jednání s představiteli Jihočeského kraje ministr Vít Bárta. Podle něj by se mělo ve výstavbě dálnice pokračovat i za cenu odložení dostavby rychlostních komunikací R4 a R3. Zelenou by mělo dostat také dokončení čtvrtého železničního koridoru do roku 2014 a jednat se bude o možnostech zlevnění stavby obchvatu Českých Budějovic, stejně jako o stanovení nejdůležitějších obchvatů pro obce mimořádně přetížené nákladní dopravou v Jihočeském kraji. Bárta o dopravních prioritách jednal s hejtmanem Jihočeského kraje Jiřím Zimolou a jeho náměstkem Martinem Kubou.
"Výstavbu D3 považujeme za prioritu priorit. Obchvat Českých Budějovic chápeme jako stavbu, která je velmi drahá. Pokud máme v rámci velmi napjatého rozpočtu obhájit ve Fondu dopravní infrastruktury tuto zásadní investici, musíme společně napnout síly, abychom hledali levnější a efektivnější řešení. Dlouze jsme se bavili o přetížených komunikacích v obcích nákladní dopravou. Tady jsme se dohodli na pracovní skupině, která má za cíl znovu projít priority, ale zároveň hledat maximálně úsporná řešení pro výstavbu obchvatů na silnicích první třídy v Jihočeském kraji,“uvedl na tiskové konferenci po jednání Bárta, který během pátku některé úseky rozestavěných dopravních staveb u Veselí n.L. a Plané nad Lužnicí navštívil.
Přestože jihočeský hejtman nad sděleními ministra dopravy nejásá, vnímá výsledky dnešního jednání vzhledem k současnému omezování důležitých liniových staveb v celé ČR pragmaticky. "Dovedl bych si představit, že by se postupovalo mnohem razantněji ve výstavbě D3, R3 a R4 a argumentoval jsem i požadavky našich hornorakouských kolegů nebo třeba kolegů z Dolního Bavorska,“ uvedl Zimola. Dodal, že pokračování železničního koridoru je dobrou zprávou, ale ze zastavení prací na R4, která příští týden otevírá úsek u Mirotic, radost nemá. "Myslím ale, že volit mezi dvěma zásadními liniovými stavbami, tak jak to na stůl pan ministr předložil, tedy mezi D3 a R4, je jasné, že z hlediska propojení evropských dálničních sítí, je cestou právě dálnice D3,“ uzavřel Zimola.
das