PRAHA - 08.04.2016 10:08
V letošním roce zemřelo již 14 osob při střetnutí na železničních přejezdech. V porovnání s prvními třemi měsíci minulého roku vzrostl počet usmrcených o 333 %. Nepříznivý vývoj pokračoval i v dubnu, kdy během prvních tří dnů evidovala Drážní inspekce pět střetnutí.
Počet střetnutí na železničních přejezdech od roku 2012 postupně klesal, což měl po většinu času pozitivní vliv na následky těchto mimořádných událostí. V letošním roce však došlo k prudkému nárůstu počtu střetnutí na železničních přejezdech. V prvním čtvrtletí letošního roku se odehrálo již 48 střetnutí na železničních přejezdech, což je o 55 % více, než za stejné období roku 2015. Největší počet střetnutí na železničních přejezdech byl v roce 2010, kdy Drážní inspekce v prvních třech měsících evidovala 85 střetnutí.
Současně s růstem počtu střetnutí na železničních přejezdech eviduje Drážní inspekce největší počet usmrcených při těchto mimořádných událostech od roku 2010, který byl na jeho konci nejtragičtějším v historii Drážní inspekce. Za první tři měsíce zemřelo při střetnutích na přejezdech 13 osob, což je o 333 % více, než za stejné období minulého roku. Počet zraněných je v letošním roce nižší než v roce minulém.
Nepříznivá bilance střetnutí na železničních přejezdech pokračuje i v dubnu, kdy se během prvních tří dnů událo celkem pět střetnutí na železničních přejezdech, při nichž jeden člověk zemřel.
Drážní inspekce již v minulosti připravila řadu preventivních kampaní, aby varovala dospělé i děti před riziky, které jim hrozí na železnici. V roce 2009 vydala DVD s filmem Hazardéry železnice zabíjí, který názorně ukazuje, co vše hrozí lidem na železnici, pokud se v jejím okolí budou chovat nezodpovědně. Do autoškol byl také v roce 2007 distribuován film Řidič, postrach přejezdů, který zdůrazňuje pravidla při přejíždění železničních přejezdů. O rok dříve v létě Drážní inspekce varovala občany tématickými billboardy před nezodpovědným chováním, ještě na jaře téhož roku pak připravila vědomostně-bezpečnostní soutěž pro děti v dětském časopisu Hurá. Všechny kampaně jsou ke stažení na webu DI (www.dicr.cz).
arm