ČESKÉ BUDĚJOVICE - 16.02.2017 12:23 - Aktualizováno: 16.02.2017 12:34
Symbolicky na svátek Sv. Valentýna, 14. února 2017, pokřtili zástupci Dopravního podniku města České Budějovice, a.s., druhý kloubový trolejbus Škoda 27 Tr s trakční baterií. V prosincové anketě vybrala na facebooku veřejnost k Martinovi, který byl pokřtěn 11. 11., jméno Lucie.
Kmotry se stali Jan Kučera, vedoucí provozu trolejbusové dopravy, a Viktor Lavička, vedoucí útvaru obchodu. Jan Kučera je navíc řidič prvního trolejbusu s označením Tr 15, který 2. května 1991 vyjel na obnovených trolejbusových linkách v Českých Budějovicích.
"V rámci obnovy vozového parku pořídíme v letošním roce další dva tyto parciální trolejbusy," doplňuje ředitel dopravního podniku Slavoj Dolejš.
Trolejbus Škoda 27 Tr s trakční baterií je určen pro přepravu osob. Tomuto požadavku odpovídá rozmístění sedadel, vyčlenění prostoru pro přepravu dvou dětských kočárků, nebo dvou invalidních vozíků pro přepravu tělesně postižených osob. Toto místo se nachází v oblasti druhých, resp. třetích nástupních dveří. Místo pro vozíčkáře je vybaveno úchytným systémem vozíků s možností aretace vozíku a opěrným prknem.
Trolejbus vychází z koncepce nízkopodlažní modulární stavby. Má 100% podíl nízké podlahy k ploše určené pro stojící cestující. Případné podesty a stupně pod sedadly jsou co nejvíce omezeny. Nad nutnými podběhy nad koly jsou umístěny sedačky, aby prostor pro cestující byl optimálně využit.
Trakční baterie je navržena pro jízdu o délce 22 km za den při plném vytížení vozidla při jízdě po rovině v městském provozu (zastavení průměrně každých 300 m). Tuto vzdálenost je možné rozdělit do tří a více kratších úseků. Při jízdě na trakční baterii je uvažován 30% výkon topení a plný výkon klimatizace v salónu a plný výkon topení kabiny řidiče. V rámci každého cyklu je dodržen poměr doby jízdy pod trolejovým vedením vůči jízdě na trakční baterie 2:1. Trolejbusy jsou konstruovány pro samostatný provoz na troleji při demontáži TB.
arm