Českobudějovicko Českokrumlovsko Jindřichohradecko Karlovarsko Písecko Prachaticko Praha-město Strakonicko Táborsko

► Galerie Socha rytíře z kampaně "NE z nás dělá to, čím jsme". [Foto: Archív BB]

Prohlídky Budějovického Budvaru letos s řadou novinek

ČESKÉ BUDĚJOVICE - 27.05.2014 14:20 - Aktualizováno: 27.05.2014 14:21


Mezi důležité turistické cíle, které jsou v jižních Čechách hojně navštěvovány, patří i pivovar Budějovický Budvar, n. p. Loni si jeho výrobní prostory prohlédlo 41 881 lidí, což je o 6% více než v roce 2012 a zhruba dvojnásobek počtu, který pivovar navštívil před 10 lety. Mezi turisty z 64 zemí byli i hosté z Indie, Nového Zélandu nebo Peru.

Do letošní turistické sezóny vstupuje Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru s řadou novinek. Ve vestibulu si návštěvníci mohou sami spustit panoramatický film o výrobě piva v pěti jazykových mutacích, který se promítá v měděném modelu mladinové pánve. Na prohlídkové trase přibylo několik informačních tabulí u nových strojů, které byly v poslední době instalovány na stáčírně lahví.

"Turisté velmi oceňují i tři nově vytvořená místa pro pořizování upomínkových fotografií. Nejzajímavějším z nich je určitě socha rytíře z kampaně "NE z nás dělá to, čím jsme", která měří dva metry. Turisté se mohou nově fotografovat i v modelu ležáckého tanku přímo ve sklepě pivovaru," říká Tomáš Olejník, vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru.

"Návštěvníci oceňují především to, že se u nás mohou pohybovat přímo ve výrobních prostorách pivovaru a nikoliv v umělém zábavním parku pro turisty," dodává Tomáš Olejník.

Turisté pocházeli ze všech kontinentů. "Byli u nás i lidé z Indie, Nového Zélandu nebo Peru, ale jednoznačně převažovali hosté z německé jazykové oblasti. Jejich podíl loni činil 37 procent. Druhou nejdůležitější skupinou pro nás byli čeští turisté, kteří měli podíl 20 procent," upřesňuje Tomáš Olejník.

Turisté z německy mluvících zemí přijížděli obvykle ve velkých organizovaných skupinách, naproti tomu Češi dávali přednost individuální turistice. Na třetím místě se umístili turisté z anglicky hovořících zemí s podílem asi 8%.

Exkurze pivovarem vedou odborně vyškolení průvodci s výkladem v češtině nebo dalších šesti světových jazycích. "Nejoblíbenější částí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného ležáku Budweiser Budvar přímo v ležáckém sklepě, dětem se naopak velice líbí stáčírna lahví se dvěma roboty," uzavírá Tomáš Olejník.

Multimediální expozice "Příběh budějovického piva" bude letos z důvodu rekonstrukce pro návštěvníky uzavřena. Tato rekonstrukce nemá žádný vliv na prohlídky pivovaru, které budou i nadále probíhat bez omezení.

Pivovar je návštěvníkům přístupný každý den od 9 do 17 hodin na základě předchozí telefonické či e-mailové objednávky. Každý pracovní den (v létě i o víkendech) v 14:00 se lidé mohou zúčastnit prohlídky i bez předchozí rezervace.

arm



Související zprávy

Pro Budvar byl rok 2019 rekordní

25.06.2020 19:38

Začal prodej "Požehnaného ležáku" pro Charitu

01.12.2019 10:34

Biskup požehnal zvláštní várku světlého ležáku pivovaru Budějovický Budvar

04.09.2019 20:22

Privatizace Budvaru není na stole, zdůraznila ministryně financí Schillerová

31.07.2019 17:06

Budvar zvýšil výstav a měl loni rekordní tržby

29.06.2019 08:40

Úspěch Budvaru s logistickým centrem, je druhé nejlepší v Evropě za rok 2018

07.06.2019 17:04

Budějovický Budvar loni vyvezl rekordní objem piva

11.03.2019 16:47

Budějovický Budvar opět uspořádá "divadelní" prohlídky pivovaru

09.02.2019 15:22

Budějovický Budvar loni zvýšil výstav piva a dosáhl rekordních tržeb

31.01.2019 16:06

Díky ´Požehnanému ležáku´ získá Diecézní charita České Budějovice přes 200 tisíc

24.01.2019 20:03