ČESKÉ BUDĚJOVICE - 17.04.2014 12:32 - Aktualizováno: 17.04.2014 12:32
Budějovický Budvar uvádí v těchto dnech na trh nové obaly pro pivo značky Budweiser Budvar. Hlavními cíli projektu bylo sladění vzhledu obalů s hodnotami značky, lepší identifikace výrobků spotřebitelem, snížení počtu variant etiket a zvýšení výkonu stáčíren lahví. Příprava redesignu byla zahájena již v roce 2010. Během této doby bylo nutno vytvořit více než 200 nových obalových položek pro český trh i pro export. Kromě etiket na lahvích se změnila například adjustáž plechovek a také všechny typy kartonových obalů. Novým designem obalů řekla značka Budweiser Budvar další ze svých NE, tentokrát NE strnulosti a schematizmu pivního obalového designu.
Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu. Pivovar proto přistoupil k modernizaci všech obalů. Jedná se další logický krok v procesu celkové změny komunikace značky Budweiser Budvar: v nedávné době byla v rámci toho provedena například i obměna nápojového skla nebo výměna plastových přepravek.
"Hlavním cílem projektu redesignu obalů pro značku Budweiser Budvar bylo sladění vizuální podoby obalů s hodnotami naší značky, jako jsou originalita, odvaha, vymezení proti masovému vkusu, úspěch v zahraničí a další," říká Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru.
Dalším cílem bylo grafické sjednocení všech typů obalů do druhových řad a tím dosažení lepší identifikace všech druhů výrobků spotřebitelem. "Nový obalový design značky Budweiser Budvar zachovává klíčové prvky, jako jsou tvar láhve, barevnost skloviny, logo a primární barevné kódování, přitom se ale posouvá k modernějšímu tvarosloví a větší designové čistotě," vysvětluje Marek Honetschläger.
V rámci projektu došlo i ke snížení počtu variant etiket pro téměř 70 exportních zemí. To mimo jiné znamená úsporu nákladů a také zvýšení výkonu stáčíren lahví - zkrátí se totiž prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích.
"Při tvorbě nového designu jsme se snažili vymanit z poněkud unavených a předvídatelných schémat pivního designu, které bohužel ještě často vidíme okolo nás. Novými obaly tak značka Budweiser Budvar říká další ze svých NE," uzavírá Marek Honetschläger.
Projekt by zahájen v roce 2010. O jeho důležitosti svědčí i to, že v prvním kole výběrového řízení bylo osloveno devět potenciální dodavatelů, včetně několika zahraničních. Vítězem tendru se stalo slovenské designérské studio 3H Creative.
Základním obalovým prvkem je etiketa, a její řešení se následně promítá do všech ostatních typů obalů. Tvar dělicí čáry umístěné zhruba v jedné třetině výšky etikety výrazným způsobem podtrhuje dynamiku značky a zároveň svou konkrétní barevností definuje druh piva. Tradiční prvky používané i v minulosti - "Rytíři" a městský znak - jemně odkazují na místo původu piva a tradici značky. Novým prvkem na etiketě je pak nový název pro každý druh piva - tzv. subname (např. B:ORIGINAL). Každý druh piva má navíc i svou vlastní dominantní barvu pro ještě lepší orientaci spotřebitelů v rámci portfolia. Nová etiketa vykazuje podle marketingového výzkumu výrazně lepší vnímání hodnot značky mezi spotřebiteli, než dosavadní varianta.
Každý výrobek značky Budweiser Budvar stále poznáte na první pohled podle barvy a tvaru láhve. Do názvů jednotlivých produktů z portfolia značky bylo ale nutné vnést srozumitelnější řád. Názvosloví produktů proto bylo upraveno tak, aby se spotřebitelé mohli na první pohled jednoduše zorientovat. Nové názvy produktů začínají vždy písmenem "B:" - symbolem, který jasně identifikuje příslušnost ke značce Budweiser Budvar a je zárukou hodnot, na kterých značka stojí:
- používání pouze těch nejlepších surovin
- nezkracovaní doby ležení
- výroba jen v Českých Budějovicích
- odmítnutí prodeje svého jména
Za písmenem "B" pak následuje jméno konkrétního druhu piva (subname), které výstižně odráží jeho charakter. Jména produktů byla vybrána tak, aby byla srozumitelná jak zákazníkům v České republice, tak i zahraničním turistům a spotřebitelům ve více než 60 zemích, do kterých pivovar své pivo exportuje. Toto nové označení má značný potenciál pro lepší odlišení piv z rodiny Budweiser Budvar od konkurence. Původní názvy produktů však stále zůstávají součástí etiket jako doplňkový element.
B:ORIGINAL - označuje originální světlý ležák Budweiser Budvar, dominantní barva zlatá
B:DARK - odkazuje na barvu tmavého ležáku Budweiser Budvar, dominantní barva černá
B:CLASSIC - bude názvem pro oblíbené světlé výčepní pivo Budweiser Budvar, dominantní barva stříbrná
B:FREE - označuje nealkoholické pivo Budweiser Budvar, dominantní barva zelená
B:STRONG - vystihuje plnou silnou chuť speciálního piva Bud, dominantní barva bronzová, doplněná tmavě červenou
B:SPECIAL - používá se pro "kroužkovaný ležák" s obsahem živých kvasinek
arm